https://www.nexusmods.com/valheim/mods/495?tab=files
Creature Level and Loot Control
Puts YOU in control of creature level and loot!
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5성모드 다운
1.5.1 -> 1.7.1 버전은 기타 버그수정 및 몹 level 에서 star로 수정한것이 대부분이라 크게 바뀐점은 없음
steam -> steamapps -> common -> Valheim -> BepInEx -> plugins 에 모드 넣고 게임 한번 실행 후 종료
steam -> steamapps -> common -> valheim -> BepInEx -> config 에 가면
org.bepinex.plugins.creaturelevelcontrol 이라는 파일이 생겨있음 이 파일을 메모장으로 열면된다
☆☆ 빨간색으로 표시한 설정법은 본인이 사용하는 설정법임 본인 입맛에 따라 다르게 설정해도 됨 ☆☆
[1 - General]
## If the mod is enabled.
# Setting type: Boolean
# Default value: true
1. Enabled = true <- 이 모드를 실행함?
## Health increase per player in multiplayer in percent.
# Setting type: Single
# Default value: 40
# Acceptable value range: From 0 to 200
2. HP increase per player in multiplayer (percentage) = 0 <- 멀티 1명당 체력 % 증가
## Damage increase per player in multiplayer in percent.
# Setting type: Single
# Default value: 40
# Acceptable value range: From 0 to 200
3. DMG increase per player in multiplayer (percentage) = 0 <- 멀티 1명당 딜 % 증가
[2 - Creatures] <- 몬스터들 기본 ☆ 설정
## Sets the level up chances of all creatures.
# Setting type: Difficulty
# Default value: Medium
# Acceptable values: Very_easy, Easy, Medium, Hard, Very_hard, Insane
1. Difficulty = Hard-> 기본적으로 등장하는 몬스터 레벨을 조정하는것임 쉽게말해 높은별이 등장할 확률을 조정하는것
## Sets the minimum level for all creatures.
# Setting type: MinimumSpawnLevel
# Default value: None
# Acceptable values: None, One, Two, Three, Four, Five
2. Minimum level = None -> 몬스터들의 최소 별을 설정 Five로 하면 다 5성임
## Sets the maximum level for all creatures.
# Setting type: MaximumSpawnLevel
# Default value: Five
# Acceptable values: None, One, Two, Three, Four, Five
3. Maximum level = Five -> 몬스터들의 최대 별을 설정 Two 로 하면 바닐라처럼 2성이 최대
## Time until camps and dungeons respawn in minutes (0 = disabled, 20 = one ingame day). <- 1.5.1 버전 추가옵션
# Setting type: Int32
# Default value: 20 고블린마을 or 던전 리스폰 시간 0 비활성 20은 게임내 하루
4. Time until camps and dungeons respawn in minutes (0 means disabled, 20 is one ingame day) = 200
## Increases the size of creatures per star.
# Setting type: Int32
# Default value: 10
# Acceptable value range: From 0 to 40
5. Creature size increase per level (percentage) = 20 -> 몬스터 별에따른 크기 조정
## If creature size will be increased in dungeons as well, where they might get stuck if they get to big. <- 1.5.1 버전 추가옵션
# Setting type: Boolean
# Default value: false
6. Increase creature size even in dungeons (where they might get stuck) = false <- 몬스터 낑김 방지
[3 - Loot] ---------> 드랍율 조정하는곳 입맛에 따라 설정하자
## Chance for additional loot per star.
# Setting type: Int32
# Default value: 50
# Acceptable value range: From 0 to 100
1. Chance for additional loot per level = 100 -> 기본 50인데 100으로 해놓으면 별에 따른 드랍율이 100% 증가함
ex) 0성 모기를 잡으면 가시1개 추가 1성당 +1씩 증가
[4 - Bosses] -> 1.4 버전 추가 옵
## Sets the minimum level for bosses.
# Setting type: MinimumSpawnLevel
# Default value: None
# Acceptable values: None, One, Two, Three, Four, Five
1. Minimum boss star = None -> 최소렙
## Sets the maximum level for bosses.
# Setting type: MaximumSpawnLevel
# Default value: None
# Acceptable values: None, One, Two, Three, Four, Five
2. Maximum boss star = Five -> 최대렙
## Increases the size of bosses per star.
# Setting type: Int32
# Default value: 5
# Acceptable value range: From 0 to 40
3. Boss size increase per star (percentage) = 5 -> 보스 크기조정
[5 - World level] -> 생존한 날짜에 따른 월드맵 전체 난이도 증가 (아래 설정은 본인이 하는 설정임)
## Days needed to pass before your world gets to world level 1.
# Setting type: Int32
# Default value: 20
World level 1 start (days) = 25 <- 25일후 레벨1
## Days needed to pass before your world gets to world level 2.
# Setting type: Int32
# Default value: 50
World level 2 start (days) = 50 <- 50일후 레벨2
## Days needed to pass before your world gets to world level 3.
# Setting type: Int32
# Default value: 100
World level 3 start (days) = 100 <- 100일후 레벨3
## Days needed to pass before your world gets to world level 4.
# Setting type: Int32
# Default value: 250
World level 4 start (days) = 175 <- 175일후 레벨4
## Days needed to pass before your world gets to world level 5.
# Setting type: Int32
# Default value: 500
World level 5 start (days) = 300 <- 300일후 레벨5
[6 - Custom level chances] <- 1.5.1 버전 추가 옵션 몬스터 ☆ 등장확률 조정
## Chance to spawn 1 star enemies.
# Setting type: Single
# Default value: 25
Chance for 1 star (percent) = 27 <- 1성 등장확률 27%
## Chance to spawn 2 star enemies.
# Setting type: Single
# Default value: 15
Chance for 2 star (percent) = 22 <- 2성 등장확률 22%
## Chance to spawn 3 star enemies.
# Setting type: Single
# Default value: 10
Chance for 3 star (percent) = 15 <- 3성 등장확률 15%
## Chance to spawn 4 star enemies.
# Setting type: Single
# Default value: 5
Chance for 4 star (percent) = 7 <- 4성 등장확률 75%
## Chance to spawn 5 star enemies.
# Setting type: Single
# Default value: 0.5
Chance for 5 star (percent) = 3 <- 5성 등장확률 3%
아래 짤들은 기본 5성모드 + 몹 최대크기 40 설정임 모드 소개를 위해 치트쓰고 짤만듦
5성 록스 평타 1방 275 !!
https://www.nexusmods.com/valheim/mods/387
Epic Loot
Adds loot drops, magic items, and enchanting to Valheim.
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에픽루트 모드
발하임 에픽루트 모드 0.7.6 한글패치
https://drive.google.com/file/d/1-YGvOkH5j3uET-TQrG9NiBIa7dqFBISE/view?usp=sharing magiceffects.json drive.google.com
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https://www.nexusmods.com/valheim/mods/281
Extended Item Data Framework
Extends ItemData for modders. Adds Unique ID to items.
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